Do kasy suma: 0,00 zł
Promocje
Kufer centralny Kappa KFR480A K'Force 48L MONOKEY Aluminium 100%
Kufer centralny Kappa KFR480A K'Force 48L MONOKEY Aluminium 100%

1 499,00 zł

Cena regularna: 1 799,00 zł

szt.
Kufer centralny Kappa K'Force 48L KFR480B, MONOKEY, czarny, 100% Aluminium
Kufer centralny Kappa K'Force 48L KFR480B, MONOKEY, czarny, 100% Aluminium

1 550,00 zł

Cena regularna: 1 949,00 zł

szt.
Kufer Kappa K4900N, 49 litrów (na dwa kaski) Monokey, czarny - szary
Kufer Kappa K4900N, 49 litrów (na dwa kaski) Monokey, czarny - szary

699,00 zł

Cena regularna: 859,00 zł

szt.
Kufer Kappa K4900NN, 49 litrów (na dwa kaski) Monokey, czarny
Kufer Kappa K4900NN, 49 litrów (na dwa kaski) Monokey, czarny

699,00 zł

Cena regularna: 859,00 zł

szt.
Kufer Kappa K4900A, 49 litrów (na dwa kaski) Monokey, czarny - srebrny
Kufer Kappa K4900A, 49 litrów (na dwa kaski) Monokey, czarny - srebrny

699,00 zł

Cena regularna: 859,00 zł

szt.
Kufry boczne Kappa K'Force Monokey Cam-Side 100% aluminium lewy 48L / prawy 37L
Kufry boczne Kappa K'Force Monokey Cam-Side 100% aluminium lewy 48L / prawy 37L

2 399,20 zł

Cena regularna: 2 999,00 zł

szt.
Kufry boczne Kappa K'Force Monokey Cam-Side 100% aluminium, czarne lewy 48L / prawy 37L
Kufry boczne Kappa K'Force Monokey Cam-Side 100% aluminium, czarne lewy 48L / prawy 37L

2 479,20 zł

Cena regularna: 3 099,00 zł

szt.
Kufer centralny Kappa K'Force 58L KFR580B, MONOKEY, czarny, 100% Aluminium
Kufer centralny Kappa K'Force 58L KFR580B, MONOKEY, czarny, 100% Aluminium

1 599,00 zł

Cena regularna: 2 049,00 zł

szt.
Kufer centralny Kappa K'Force 58L KFR580A, MONOKEY, 100% Aluminium
Kufer centralny Kappa K'Force 58L KFR580A, MONOKEY, 100% Aluminium

1 499,00 zł

Cena regularna: 1 899,00 zł

szt.
Kufer centralny Kappa K'Force 42L KFR420A, MONOKEY, 100% Aluminium
Kufer centralny Kappa K'Force 42L KFR420A, MONOKEY, 100% Aluminium

1 249,00 zł

Cena regularna: 1 559,00 zł

szt.
Kufer centralny Givi V58NN MAXIA 5 MONOKEY 58 litrów
Kufer centralny Givi V58NN MAXIA 5 MONOKEY 58 litrów

1 529,00 zł

Cena regularna: 1 959,00 zł

szt.
GIVI KUFER CENTRALNY / BOCZNY E460N MONOKEY 46L
GIVI KUFER CENTRALNY / BOCZNY E460N MONOKEY 46L

459,00 zł

Cena regularna: 569,00 zł

szt.
Zestawienie kufrów aluminiowych Givi 2022 1

Detale Givi Outback kufer

Postanowiłem stworzyć artykuł podsumowujący aktualną ofertę kufrów Givi wykonanych z blachy aluminiowej. Pomoże Ci to porównać sobie wszystkie modele w jednym miejscu i wybrać to co najlepsze. Włosi na podstawie ponad 25-letniego doświadczenia w produkcji akcesoriów motocyklowych dotychczas wypuścili trzy serie kufrów aluminiowych. Można odnieść wrażenie, że żadna z odsłon nie jest przypadkowa i ma swoje zastosowanie w konkretnych warunkach. Mógłbym, oczywiście doszukiwać się tu personalnie wyższości jednych nad drugimi, ale uważam, że nie będzie to nic innego jak mój subiektywny osąd. Postaram się więc przedstawić każdy produkt a Ty ocienisz, który przyda Ci się najbardziej. No to sprzęgło, jedynka w dół i jazda…

Spis treści:
1 Kufry Givi Trekker Outback
1.1 Charakterystyka
1.2 Kufry centralne
1.3 Kufry boczne
1.4 Akcesoria dodatkowe

2 Kufry Givi Trekker Dolomiti
2.1 Charakterystyka
2.2 Kufry centralne
2.3 Kufry boczne
2.4 Akcesoria dodatkowe
3 Kufry Givi Trekker Alaska
3.1 Charakterystyka
3.2 Akcesoria dodatkowe

Kufry aluminiowe Givi z serii Trekker Outback

Jest to bez wątpienia najcenniejszy owoc Włochów w pracy nad kuframi aluminiowymi. Był to ich pierwszy taki projekt, który z chwilą wejścia na rynek zrobił furorę. Mimo sukcesu producent do dzisiaj udoskonala swój projekt i aktualnie mamy do czynienia z jednymi z najbardziej dopracowanych kufrów aluminiowych na rynku. Oferta tego modelu obejmuje zarówno kufry centralne jak i boczne – uwzględniając asymetrię. Nikt tutaj nie szedł na łatwiznę, od podstaw zostały również stworzone stelaże boczne dedykowane tylko to Outback’ów – miały być jeszcze bardziej wytrzymałe, więc wykonali je z rury stalowej o przekroju 18mm i dołożyli autorski system mocowanie Monokey Cam Side. Natomiast system mocowania kufra centralnego się nie zmienił – jest to standardowy Monokey. Pamiętaj, że nie musisz używać płyt aluminiowych (M9 oraz zestawów SRA) do kufra aluminiowego – z powodzeniem można wykorzystać również płyty z tworzywa (Givi M5 lub M7). Moim zdaniem dział projektów działał pod presją sloganu „Trekker Outback – gotowy na wszystko” – udało im się to bezbłędnie.

Cechy szczególne kufrów Givi Trekker Outback

Pierwsze co się rzuca w oczy to kształt kufrów – są to typowe „kanciaki” w stylu ADV. Aby zniwelować kąty ostre, wszystkie rogi zostały ścięte w trapez. Rogi kufra oprócz tego wzmocniono czarnymi wstawkami z bardzo wytrzymałego poliamidu. Pokrywa kufra jest w standardzie wyposażona w dwa stalowe relingi po bokach oraz cztery szlufki. Dzięki temu możemy wykorzystać płaską pokrywę i swobodnie umocować na niej za pośrednictwem pasów lub ekspanderów bagaż schowany np. w torbach wodoodpornych. Korpus został wykonany z blachy 1,5mm, ale to nie wszystko, bo ścianki są wewnętrznie wzmocnione, co tworzy solidną skorupę nie do uszkodzenia nawet w najtrudniejszych warunkach. Nieskończona ilość nitów oraz elementy ze stali nierdzewnej tylko potwierdzają pierwsze wrażenie „niezniszczalności”. Do wyboru są dwa kolory czarny i naturalne aluminium. Kolor BLACK jest to powłoka nanoszona proszkowo, więc nie ma obaw o zbyt szybką eksploatację i zarysowania. Zamki są wyposażone w tytanowe kurtyny tzw. Securyty Lock. Dodatkowo wkładka jest zabezpieczona zaślepką, aby uniemożliwić dostawanie się pyłu i kurzu. Pokrywę blokuje się za pomocą prostej dźwigni co gwarantuje odpowiedni docisk do uszczelki. Outback – to synonim niezawodności.

kufer givi trekker outback bmw r1200gs

Kufry centralne Givi Trekker Outback...

...zostały zrealizowane w dwóch rozmiarach 58 i 42 litry. Pierwszy Givi Trekker Outback 58 kryjący się pod indeksami OBKN58A i OBKN58B dla wersji czarnej. Jest to prawdziwy gigant dla najbardziej wymagających kierowców i jednocześnie wiedzących czego chcą. Nie ma mowy tutaj o żadnych kompromisach, ponieważ kufer ma 58 litrów, mieści dwa kaski szczękowe i wiele, wiele więcej. Kufer przeznaczony do konkretnych wypraw, gdzie potrzebujemy dużo miejsca i liczymy się z tym, że wozimy dużo bagażu. Można też potraktować ten produkt jako podstawowy/ codzienny do naszego motocykla pod warunkiem, że jest to na przykład BMW R1250GS lub Yamaha Super Tenere 1200 – jednym słowem jeden z dużych turystycznych motocykli enduro. Na takim sprzęcie Trekker Outback 58L nie zaburzy linii motocykla. 

Drugi, mniejszy z serii to kufer centralnych Givi Trekker Outback 42 litry...

...występuje również pod dwoma indeksami OBKN42A i OBKN42B dla wersji czarnej. Jest to wybór idealny na każdą okazję i do wszystkich motocykli enduro. Doskonale prezentuje się z tym kufrem aluminiowym Yamaha Tenere 700 oraz KTM 790 Adventure. Zastosowanie tego modelu nie ogranicza w lekkim terenie i pozwala na swobodną eksplorację najdzikszych zakątków świata w trakcie ekstremalnej wyprawy motocyklowej.

Kufry boczne Givi Trekker Outback...

...dla producenta domyślam się, że było to nie lada wyzwanie. Wielkość kufrów bocznych trzeba było dopasować do wymagań użytkowników i gabarytów motocykli turystycznych obecnie występujących. Otrzymaliśmy tym samym dwie wielkości 37 i 48 litrów, dodatkowo kufry są kierunkowe więc występuje lewa i prawa strona. Pokrywa kufra jest otwierana od góry i można ją całkowicie ściągnąć, co ułatwia załadunek. Dzięki dwóm rozmiarom kufrów producent przewidział asymetrię wynikającą z umieszczenia wydechu po jednej ze stron w motocyklu. Na przykład w BMW F850GS tłumik występuje nisko po prawej stronie. Z tego powodu stelaż GIVI PL5127CAM uwzględnia ten fakt i wymusza zastosowanie kufrów Trekker Outback 37 litrów z prawej i 48 litrów z lewej strony. Oczywiście, jeśli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami Yamahy MT-09 Tracer to zakładamy dwa takie same kufry o wielkości, która nam najbardziej odpowiada. Zazwyczaj, jednak lepiej wybrać parę 37 litrową przy rozwiązaniu symetrycznym.
Indeksy dla bocznych kufrów Givi Trekker Outback 48 litrów srebrne OBKN48AR (prawy), OBKN48AL (lewy) i czarne OBKN48BR (prawy), OBKN48BL (lewy). Wersja srebrna 37 litrów występuje pod kodami OBKN37AR (prawy), OBKN37AL (lewy) oraz czarna wersja OBKN37BR (prawy) i OBKN37BL (lewy).

Kufry Givi Trekker Outback Africa Twin 1000

Akcesoria dodatkowe do kufrów Givi Trekker Outback

Warto zatrzymać się również na dodatkach jakie Givi przewidziało do aluminiowych kufrów Trekker Outback. Jest tego cała masa i pozwalają one bezbłędnie spersonalizować bagaż do własnych potrzeb. Mamy możliwość domontować uchwyt E148 na kanister 2.5 litra TAN01. Wodoodporne torby wewnętrzne, dopasowane do objętości kufra. Można je też wykorzystać później jako torba na pokrywę kufra, jeśli zajdzie taka potrzeba. Kufer centralny standardowo można wyposażyć w oparcie. W przypadku kufrów aluminiowych jest to o tyle unikatowe, że oparcie składa się z dwóch części dolnej i górnej. Przydatne są też siatki pod pokrywę kufra, na drobne przedmioty, które chcemy mieć pod ręką. Reszta akcesoriów to:
- Uchwyt na bidon Givi E162 ( bidon się nazywa Givi STF500S)
- Uniwersalna roba pod pokrywę Givi T521
- Rączka do przenoszenia Givi E185
- Oświetlenie wewnętrzne Givi E198
- Wyściółka na dno kufra
- Paski do przenoszenia
- Różne odblaski oraz gumy zabezpieczające przed otarciami

Givi Dolomiti kufry na motocyklu

Kufry aluminiowe Givi Trekker Dolomiti

Ucywilizowana wersja Outbacków – to nasuwa mi się jako pierwsze, jak pomyślałem o Dolomiti. Zadbano o designerskie wstawki i na każdym kroku czuć priorytet estetyki. Widać, że jest to seria przeznaczona do motocykli pokroju Yamaha Tracer, Kawasaki Versys pokonujących szybko, duże odległości raczej po szosie. Myślę, że można je mianować szosowymi enduro turystycznymi i to też moim zdaniem była motywacja dla Givi do zrobienia kufrów Dolomiti. Kształty nie są już tak siermiężne i ciosane jak Trekker Outback, kufry zostały zaokrąglone co sprawia, że są bardziej opływowe. Dodatkowo chciano też wypełnić nowopowstałą niszę caffe racer oraz scrambler, do nich kufry z serii Dolomiti pasują idealnie ( Ducati Scrambler 800). Kufry centralne standardowo są montowane w systemie Monokey. Kufry boczne natomiast to pewna kombinacja Monokey’a i adapterów zawartych w zestawie z kuframi. Najłatwiej powiedzieć, że można je zamontować na stelażach PL, PLR. Bardzo istotną sprawą jest również, że nie można ich zamontować na stelażach PLO i PLOR z serii PL One Fit, ponieważ są wykonane z grubszej rury.

Cechy charakterystyczne dla kufrów Givi Trekker Dolomiti

Kufer jest stworzony z dwóch kawałków przetłoczonego aluminium o grubości 1.5mm. Zastosowane zostały zamki Securyty Lock z zaślepką antypyłową, podobnie jak w serii Outback. Pokrywa jest zamykana przez dźwignię dociskającą uszczelkę, więc mówimy o 100% wodoodporności. Cztery szlufki rozmieszczone na klapie pomogą dopakować różne akcesoria na górę kufra za pomocą pasków lub siatek. Cała seria występuje w dwóch wersjach kolorystycznych, dokładnie tak jak Givi już zdążyło nas przyzwyczaić. Kolor czarny jest naniesiony proszkowo a wersja srebrna to nic innego jak naturalne aluminium.

Givi Dolomiti 30 kufry boczne

Kufry centralne Givi Trekker Dolomiti...

...zdecydowano się wyprodukować w rozmiarach 30 oraz 46 litrów. Mniejsza wersja to typowy miejski wyjadacz, przewieziemy w nim laptopa o standardowym rozmiarze 15 cali oraz niezbędne rzeczy do pracy biurowej. Zostanie również miejsce na małe zakupy wracając z pracy. Kupując dwie sztuki można je wykorzystać również jako bagaż boczny, montując na standardowym stelażu Monokey. Kufer występuje pod indeksami DLM30A dla wersji z naturalnego aluminium oraz DLM30B dla Black’a.
Model o pojemności 46 litrów jest już bardziej uniwersalny i pozwala schować kask, kurtkę oraz inne gadżety motocyklowe. Można swobodnie wybrać się z takim kufrem na dalszą podróż. Obłe kształty umożliwiają rozwijanie większych prędkości przelotowych bez większego wpływu na właściwości jezdne motocykla. Będzie to bardzo dobry wybór do motocykla typy BMW S1000XR, czyli nuta ADV a jednak możliwość wykorzystania potencjału sportowego silnika na czarnym. Większego Dolomiti znajdziemy pod kodami DLM46A dla wersji srebrnej a czarny to DLM46B.  

Dolomiti przeznaczone na boki to model 36 litrów... ,

...są sprzedawane w dwupakach. Pokrywa podobnie jak w OBKN jest otwierana od góry i można ją całkiem ściągnąć. Tutaj właśnie zastosowano adaptery do stelaży PL oraz PLR, są one dokładane do zestawu. Przejściówki na standardowego Monokey’a miały na celu powiększyć pole styku kufra ze stelażem w górnej części mocowania. Do każdego kompletu dokładana jest trzecia wkładka do podmiany w kufrze centralnym – dzięki temu wszystkie kufry na motocyklu otwierają się za pośrednictwem jednego klucza. Szerokość DLM36 to tylko 24cm (są naprawdę wąskie!) więc nie musimy się obawiać o nadmierne poszerzenie motocykla. Rączka na szczycie pokrywy doskonale ułatwia przenoszenie bagażu na przykład do pokoju hotelowego, niczym walizkę. Jak zawsze kufry znajdziemy w wersji czarnej (DLM36B) oraz w kolorze naturalnego aluminium (DLM36A). Będzie to strzał w dziesiątkę do motocykli, które mogą pozwolić sobie na symetryczny bagaż boczny. Przykładem takiej maszyny jest Yamaha Tracer 900 oraz Honda NC750X.

Givi Dolomiti 36 z otwartą pokrywą

Dodatkowe akcesoria do kufrów Givi Dolomiti Trekker

Kufry boczne DLM36 można wyposażyć w torbę zewnętrzną na klapę o nazwie Givi UT807C, jest ona montowana paskami na szlufkach w pokrywie. Siatki wewnętrzne oraz wodoodporne torby do środka kufra nie będą już żadnym zaskoczeniem. Dolomiti 30 i 46 litrowe jako kufry centralne można wyposażyć w oparcie dwuczęściowe dla pasażera Givi E164.
Pozostałe dodatki to:
- mocowanie bidonu Givi E162
- uniwersalna torba pod pokrywę kufra Givi T521
- bagażnik nylonowy na klapę kufra centralnego Givi E165
- rączka do kufrów centralnych Givi E185
- oświetlenie wewnętrzne Givi E198
- paski do montowania bagażu na pokrywie Givi S351 z wytrzymałością do 75kg
- bidon Givi STF500S

Givi kufry Alaska w trasie ALA36

Kufry boczne aluminiowe Givi Trekker Alaska

Na koniec rodzynek i tym samym jeden z najnowszych efektów pracy inżynierów z Włoch. Konstrukcja kufrów Alaska łączy ze sobą cechy Dolomiti oraz Outback, tworząc nowy nurt kufrów aluminiowych. Póki co występuje tylko jedna pojemność 36 litrów i kufry są sprzedawane w parach. Standardowo mamy do wyboru dwie wersje kolorystyczne naturalne aluminium ALA36A oraz Black Line, czyli ALA36B. Montaż jest możliwy na wszystkich dostępnych stelażach bocznych w systemie Monokey czyli PL_, PLR_ (tutaj trzeba jedynie zdystansować dolne grzybki podkładkami z zestawu) oraz PLO_ i PLOR_. Alaska utrzymuje ostry design wyprawowy, ale starano się zachować opływowość kształtów z myślą o współczesnych i szybkich turystycznych enduro. Wprowadzono udogodnienia i nowe patenty, które nasunęły się po latach doświadczeń z produkcji aluminiowych kufrów motocyklowych. W zestawie dodatkowy zamek do podmiany w kufrze centralnym, aby mieć wszystko pod jednym kluczem. System wkładek to jak zawsze Securyty Lock z tytanowymi kurtynami. (ten się dowie, kto w tym wiercił - ... ja wierciłem - napisze krótko - trzy dobre wiertła są potrzebne i 30min nerwów)

Kufry Givi Alaska na motocyklu

Najważniejsze cechy kufrów Givi ALA36 Alaska

Do produkcji tego modelu kufrów zastosowano trzy rodzaje materiałów – blachę aluminiową o grubości 1.5mm - stal nierdzewną oraz – wzmocniony technopolimer. Wszystko współgra ze sobą jak w Vivaldiego „Cztery pory roku”. Oczywiście są cztery szlufki do dodatkowego bagażu na górę kufra, ale to już standard i nie ma się czym chwalić. Co jest takiego innowacyjnego w ALA36? Pierwsza sprawa to system WIRELEASE – dźwignia zwalniająca kufer ze stelaża znajduje się w wygodnym miejscu pod zamkiem klapy. Stało się tak za sprawą mechanizmu, który został poprowadzony w ściance kufra. Drugi system to HOLD IT EASY – tutaj Givi chciało ułatwić korzystanie z kufra na motocyklu. Czasami jest tak, że jeśli mamy bardzo szeroki kufer centralny a boczne kufry otwierają się od góry to, aby poszukać czegoś w kufrze to w pierwszej kolejności trzeba było albo ściągnąć centralkę albo kufer boczny i dopiero przejść do rzeczy. HOLD IT EASY pozwala opuścić kufer o kilkadziesiąt stopni na specjalnym, wbudowanym haczyku dzięki czemu możemy w każdej chwili zerknąć do kufra i wyciągnąć potrzebne przedmioty. System jest dokładany do kufrów i trzeba samemu zdecydować czy jest potrzeba jego montażu. Kolejną ciekawą rzeczą jest pokrywa, która otwiera się całkowicie i nie ma żadnych ograniczników dzięki obrotowemu zawiasowi. Sam zawias ma również wbudowaną rączkę do przenoszenia bagażu – więc nie martw się jest za co chwycić ten kufer.

System HOLD IT EASY dla kufrów Alaska 36

Możliwości personalizacji kufrów Givi Trekker Alaska 36 litrów

- Paski tworzące wygodny uchwyt do przenoszenia ALA36 – Givi E188
- Światło wewnętrzne – Givi E198
- Uchwyt na bidon – Givi E162
- Bidon o pojemności 500ml – Givi STF500S
- Torby wewnętrzne z nieprzemakalnego, gumowanego materiału – Givi T506
- Uniwersalna torba pod pokrywę kufra – Givi T521
- Siatka pod pokrywę kufra. Na rzeczy, które zawsze chcemy mieć pod ręką – Givi E144
- Torba na górę kufra 20 litrów montowana w miejsca szlufek na pokrywie za pomocą pasków – GIVI UT807C
- Odblaski poprawiające bezpieczeństwo – Givi E145
- Gumy amortyzujące dodatkowy bagaż na pokrywie kufra – GIVI E146

Komentarze do wpisu (1)

15 marca 2022

Mega pomocny artykuł ! dzięki

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl