Do kasy suma: 0,00 zł
Promocje
GMOLE GIVI TN5137 BMW F 900 XR (20)
GMOLE GIVI TN5137 BMW F 900 XR (20)
759,00 zł 645,15 zł
szt.

Zestaw kufrów i akcesoria GIVI KTM 790 Adventure / R- Jakie kufry do ktm 790?

ktm790_adventure_givi_kufry_aluminiowe.jpg
  • nowość
Dostępność: NA ZAMÓWIENIE - (1 do 14 dni)
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 7 245,00 zł 7245.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: GIVI
Kod produktu: zestaw2

Opis

Nasza propozycja zestaw kufrów i akcesoria GIVI do KTM 790 ADVENTURE/R


 

KTM 790 Adventure/ R - przygoda, przygoda - każdej chwili szkoda!

Jako zagorzały fan marki KTM a w szczególności "dzika" czyli KTM LC8 w obu wersjach ADV 950 i 990, jak tylko usłyszałem o nowym modelu ADV z pod szyldu pomarańczowych to oszalałem! Motocykl prezentuje się jak cywilna wersja sprzętów dakarowych i o to wszystkim chodziło. Aktualnie obok Yamahy Tenere 700 jest to moim zdaniem jedyna sensowna alternatywa na ADV w teren. Używając określenia teren nie mam tutaj na myśli szutrów, ale zdecydowanie bardziej zaawansowane odcinki, których nie powstydziłby się lekki endurak. Motocykl ten daje nieskończone możliwości - po pracy można wyskoczyć w teren i na zakupy a w weekend na Ukrainę. Do takich tripów warto się dobrze przygotować, mamy kilka propozycji... .  Silnik to dwa cylindry w rzędzie i bardzo dobrze, uważam to za niezawodne i efektywne rozwiązanie. Mimo, że lubię V-ki to jednak "co jedna głowica to nie dwie" :), czyli mniej opcji na awarie silnika. Zawieszenie jak zwykle petarda, KTM przyzwyczaił nas już do tego. Ewentualnie mogę się przyczepić jedynie do awaryjności tylnego mono shock'a, który lubi się wylać (podobno się przegrzewa od kolektora?) Dopełnieniem dobrego zawieszenia z nastawieniem na off road są koła 21 i 18 cali, daje nam to pełne spektrum opon enduro i bardzo dobre wybieranie nierówności. Zbiorniki paliwa to powrót do korzeni (w moim mniemaniu hołd dla LC8 ADV) i pełnią również funkcję osłony - kocham to, ale moim zdaniem gmole do KTM 790 ADVENTURE to ważny element, jeśli ktoś lubo poszaleć po krzakach. Wiadomo są też pewne niedociągnięcia typu wieczne problemy z tylnym zaciskiem hamulcowym czy też urywający się wspornik czaszy...- ja wychodzę z założenia, że dobry motocykl, wzbudzający emocje musi się psuć i jak widać Austriaccy inżynierowie mają identyczne podejście i zrobili to specjalnie- bo przecież przy dzisiejszej technologii bez problemu są w stanie zrobić bezawaryjny motocykl.... prawda????  Teraz skupmy się na tym co warto założyć na takiego twardziela, jeśli chcemy wyruszyć w podróż np. z Żoną i mamy do pokonania głównie drogi asfaltowe a największym wyzwaniem terenowym będą drogi nieutwardzone.

Jaki kufer centralny i kufry boczne do KTM 790 ADVENTURE?

Spełniając powyższe założenia, że jedziemy z "plecaczkiem" na dłuższy wypad po drogach raczej utwardzonych, możemy spokojnie skłonić się w kierunku kufrów GIVI. Jest to wygoda, nie trzeba nosić za sobą toreb i zastanawiać się czy ktoś nas okradnie oraz czy wszystko jest szczelnie zamknięte. W kufrach zawsze jest sucho i bezpiecznie. Dodatkowo pasażer może się oprzeć co też jest ważnym argumentem przy długich przelotach. Nie wyobrażam sobie do tego sprzętu zamontować innych kufrów niż aluminiowe, najlepiej z serii GIVI Trekker Outback. Mimo, że nie jestem jedną z tych osób która idzie w zaparte, że alu jest lepsze od tworzywa to jednak w kilku przypadkach po prostu ze względów wizualnych warto się zdecydować na kufry aluminiowe. KTM 790 Adventure jako motocykl wyprawowy "gorącej krwi" warto zwieńczyć taką biżuterią i ... już! Stelaż GIVI PLOR7710CAM czyli najnowsza i najmocniejsza wersja uchwytów pod kufry boczne z GIVI. W przyszłości system PL One-Fit pozwoli nam wykorzystać go też do innych rozwiązań nie tylko MONOKEY Cam-Side jak w tym wypadku, ale jeśli sobie zdecydujemy o zmianie bagażu na np. lekki i miękki czyli sakwy GIVI GRT709, które rewelacyjnie sprawdzą się na bardziej dzikich wyprawach w terenie. Z powodzeniem sam stelaż można potraktować jako dodatkowa osłona motocykla "latając" po krzakach. System Rapid opatentowany przez GIVI umożliwi nam szybki demontaż samych ramek pozostawiając na zadupku bazę stelaża, pozwoli się to delektować niezachwianą linią motocykla w chwilach gdy bagaż nie będzie potrzebny. Taki zabieg trwa dosłownie minutę i przebiega za pomocą kluczyka, który jest w zestawie. Jako centralny stelaż bierzemy Special Racka czyli SR7710, solidna dwuramienna konstrukcja a do tego aluminiowa płyta M9A w systemie MONOKEY. Kufer centralny GIVI Outback obkn42B czyli 42L myślę, że wartość optymalna dla naszego pomarańczowego bohatera. Nie można przesadzić a doświadczenie pokazało, że w czasie wypraw i tak kufer centralny nigdy nie jest pusty więc magiczna pojemność dwóch kasków przestaje mieć znaczenie. Na pokrywie kufra są cztery bardzo praktyczne szlufki i dwa pręty, które można wykorzystać do zamontowania czegoś jeszcze na górę. Trzeba myśleć o tym aby nie zaburzyć właściwości jezdnych naszego Kata. Do kufra, wiadomo wygodne oparcie dla pasażera GIVI E173, składające się z dwóch części. Siatka wewnętrzna GIVI E168 pod pokrywę kufra to też przydatny dodatek na tematy, które warto mieć na podorędziu. Kufry boczne to będzie asymetria, którą uwzględnił już stelaż z racji na tłumik po prawej stronie. Kufer GIVI Outback OBKN48B 48L a na stronę lewą GIVI OBKN37B 37L na stronę prawą. Suma naszej maksymalnej objętości bagażowej to 127L a to już poważna liczba i uważam, że jest to wartość pozwalająca na bardzo dużo! Mi się podoba to zestawienie w kolorze czarnym więc taki też się tutaj znalazł. Jako akcesoria polecam uchwyt na dodatkowe paliwo GIVI E148 z kanistrem GIVI TAN01 o pojemności 2,5L.

 

 

Narzędziówka GIVI S250...

Często pomijanym dodatkiem jest też narzędziówka, która mieści się między zadupkiem na odwrotnej części stelaża. Jest to idealne miejsce na dętkę, zestaw naprawczy czy też podstawowe klucze, w przeciwnym wypadku jest to miejsce niezagospodarowane. Givi ma w swojej ofercie taką narzędziówkę o indeksie S250, pojemnik jest zamykany na klucz więc nie musimy się o niego obawiać pozostawiając motocykl na parkingu. Do KTM'a potrzebujemy specjalne mocowanie na stelaż które się nazywa S250KIT.



Szyba turystyczna typu AIRFLOW do KTM 790 Adventure/R- czy warto? (H3)

Szyba turystyczna jest bardzo ważnym elementem składowym dalekiej wyprawy motocyklowej. Dzięki niej nie walczymy z wiatrem i każdy kolejny kilometr pokonujemy w bardziej komfortowych warunkach. Givi Airflow AF7711 daje możliwość dopasowania wysokości szyby do swoich potrzeb. Do dyspozycji jest 12cm ruchu góra - dół. Dodatkowo jeśli chcemy jeździć szybciej i dynamiczniej to możemy ją obniżyć aby nie stawiała tak dużych oporów lub nawet całkiem usunąć górną część w momencie jeśli wybieramy się w teren w którym szyba tylko przeszkadza. Sami zobaczcie jak to działa na poniższym filmie. 



Poprzeczka na GPS do KTM 790 Adventure - bardzo praktyczny dodatek!

Poprzeczka GIVI FB7710, produkt który paradoksalnie przede wszystkim poprawia bezpieczeństwo. Sam miałem wiele takich sytuacji gdzie zerkałem na zbiornik paliwa gdzie miałem zamontowaną torbę z miejscem na telefon wiadomo jak to się mogło skończyć. Komfort posiadania nawigacji czy telefonu trochę poniżej linii wzroku jest nieoceniony! Można kontrolować kierunek w jakim się mamy udać i samą sytuacje na drodze. Poprzeczka w wygodny sposób umożliwia zamontowanie każdego uchwytu, która ma w zestawie obejmę. Belka na nawigację o średnicy 12mm jest bardzo uniwersalna i wystarczająco jednocześnie mocna. 



Poszerzenie stopki bocznej dla motocykla KTM 790 Adventure - Gdy stąpasz po grząskim gruncie

Czasami można się zaskoczyć i przez przypadek postawić motocykl w miejscu gdzie jest piasek albo inna glina - w tedy wiadomo, walka z grawitacją. Poszerzenie z GIVI o indeksie ES7710 pozwoli użyć kosy w większości niedostępnych miejsc dla stopki bez tego dodatku. Tani i bardzo użyteczny patent warto mieć go zawsze na swoim motocyklu. Sam produkt wykonany jest bardzo starannie z wykorzystaniem tworzyw z najwyższej półki. 



Osłona zbiorników do KTM 790 Adventure - niby nie trzeba, ale...?

... myślę, że warto! Zbiorniki jako osłona motocykla to bardzo dobry patent, sprawdzony na starszym bracie (KTM LC8 ADV) Korzyści z niego płynących jest bardzo dużo ale koronnym jest zdecydowanie niższy środek ciężkości co pozwala rewelacyjnie panować nad sprzętem przy małych prędkościach i w trudnym terenie. Nie ma problemu gdy rzadko wybieramy się w krzaki lub całkiem ich unikamy ale jeśli mamy zapędy ku temu to wato wyposażyć DZIKA w gmole. Zmniejszymy prawdopodobieństwo przedziurawienia zbiorników o twarde i wystające elementy a tym samym zwiększymy niezawodność! Można też do tego podejść jako inwestycja bo gmole to jest tylko "kilka stówek" a zbiorniki i owiewki kosztują jednak swoje i chcąc później odsprzedać sprzęt z porysowanymi gmolami będzie łatwiej niż z obdartymi oryginalnymi osłonami czy owiewkami. Aspekt wizualny samych gmoli w KTM 790 Adventure też jest wart uwagi! Sprzęt wyprawowy wygląda super z orurowaniem! 

MOTOR-SKLEP-AITS-SHOPER-API-INTEGRATION-SPACER

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl