Zestaw kufer centralny i akcesoria GIVI Yamaha MT-07 (14-17) - Jaki kufer do MT07?
Opis
Nasza propozycja na kufer centralny i akcesoria GIVI do Yamaha MT-07 (2014-2017)
Yamaha MT-07 - miejski wojownik
Od kiedy Yamaha MT-07 pojawiła się na rynku budziła zainteresowanie. Piękny, zwinny, lekki i nieprzyzwoicie tani (bo w 2014 jeszcze był) to jego zalety na pierwszy rzut oka i nie można się z tym nie zgodzić. Ja zawsze będę go nazywał "Szerszeń" - tak, wiem, że Hornet to motocykl Hondy, ale mój dawny MT-07 był żółty i miał czarne wstawki! Niesamowity silnik Yamahy typu CROSSPLANE (CP2) ze zmienionym kątem wykorbienia co zbliża go charakterystyką do V-ki. Jazda tym motocyklem to sama przyjemność, silnik potrafi wzbudzać emocję i doskonale sobie radzi w miejskim zgiełku. W trasie... no właśnie! Jeśli jedziemy bez większego bagażu to jest OK - może poza zbyt nisko ulokowanymi podnóżkami dla kogoś kto ma więcej niż 180cm wzrostu. Jeśli jednak szykuje nam się dłużysz wyjazd to tutaj trzeba się porządnie przygotować, to jest bardzo lekki motocykl i każdy krok w kierunku jego wyposażania w dodatkowe graty powinien być dobrze przemyślany. Na tym zagadnieniu się właśnie skupimy!
Jaki kufer centralny do MT-07?
Jako kufer centralny zaproponuje GIVI V47, moim zdaniem najlepszy kufer na rynku w tym przedziale cenowym. Prezentuje się bardzo niecodziennie, nie jest to kolejna "skrzynka" zamontowana na "rurkach" przy motocyklu. Śmiem twierdzić, że mało kto przejdzie koło motocykla z tym produktem obojętnie. Futurystyczne, wyraźne kształty tego kufra podkreślają sylwetkę motocykla. Dwa kaski lub kask, kurtka i rękawice motocyklowe to możliwości jakie daje pojemność tego top box'a. Bardzo uniwersalne rozwiązanie, pozostaje nam tylko wybór wersji kolorystycznej (wg. uznania ja polecam GIVI V47NNT - światła przyciemnione). Z racji na bardzo drobny zadupek, Givi musiało poradzić sobie z konstrukcją stelaża tak aby był odpowiednio wytrzymały a jednocześnie nie szpecił motocykla - wyszło bardzo dobrze! Zastosowano rozwiązanie z grupy "FZ" dokładnie index GIVI 2118FZ, dwa bardzo mocne profile zamontowane w dwóch punktach podparcia i spojone płytą montażowa. Myślę, że taki klasyk jak płyta GIVI M5 fajnie dopełni całość. Taki zestaw bagażu centralnego z jest praktycznie nieodczuwalny w trakcie normalnej jazdy, nawet na tak lekkim motocyklu. Miejskie manewry są cały czas tak samo przyjemne! Jedynie jadąc drogą szybkiego ruchu z prędkościami w okolicach 140km/h, będziemy bardziej odczuwali uderzenia boczne wiatru np. przy wyprzedzaniu ciężarówek.
W skład zestawu wchodzą następujące pozycje:
- Stelaż kufra centralnego Givi 2118FZ
- Płyta Givi M5
- Kufer Givi V47NNT
Jaką wybrać owiewkę do MT-07?
MT-ek jest wspaniałym nakedem, ale patrząc od przodu na lampę to aż się prosi o założenie jakiejś owiewki czy szyby. GIVI przychodzi z rewelacyjnym produktem jakim jest owiewka A2118. Bardzo dobry profil szyby oprócz tego, że wypełnia wyżej wspomnianą lukę w wyglądzie Yamahy to o dziwo w dużym stopniu zwiększa komfortową prędkość przelotową.
Jako dopełnienie polecam osłony rąk GIVI HP2115, podkreślają charakter motocykla i wizualnie go "pompują", efektem ubocznym jest dodatkowy komfort w zimne lub deszczowe dni. Połączenie handbarów ma największy sens z podgrzewanymi manetkami w takim zestawieniu ciepło gromadzi się w rękawicy i nie jest wydmuchiwane przez pęd powietrza.